Monday, December 21, 2009

biasa ke tak biasa?BIASAKAN![bahagian 3]

hati jika dirasakan jauh dariNYA, cepat-cepatlah kemari..kemari ke dalam pelukanNYA. cepatcepatlah...cepatlah sebelum kita x sempat nak pergi kuliah keesokkan harinya. Siapa tahu? Anda tahu bila nak 'pergi'???
Hati yang jauh...hati yang jauh...hati jauh dariNYA...manakan ALLAH mahu membantu kamu jauh dari buat maksiat sedangkan kamu tak nak? Kalau kita nak dan usaha, insyaALLAH...pasti dibantunya kita.

Nah...pasti mudah hati..pasti lembut hati untuk ke surau berbanding berpeleseran di MIDVALLEY (sebagai contohnya) pada waktu malam hujung minggu!

Nah...pasti mudah kita hendak mencari ilmu sebenar-benarnya tanpa hanya berniat kerana "aku ada exam nanti, kena study ni.tapi lambat lagi, relaxlah dulu"..

Nah...pasti mudah kita nak join program ilmiah yang dianjurkan oleh pihak persatuan UM, x kisahlah dari persatuan mana, PMIUM ke, PENGGERAK ke PRO-MAHASISWA ke dan apa-apa sahaja yang ada di UM kesayangan saya itu. Apa yang penting, program itu baik untuk IMAN KITA BUKAN NAFSU!

Sambungan.

Nah...apa lagi?Pasti mudah UNTUK MENJADI mahasiswa yang LUAR BIASA dan hebat disisi manusia? Mahu? Mahu atau tak? Terpulanglah kalau anda mahu jadi mahasiswa yang 'biasa-biasa sahaja' YANG HANYA pagi pergi kuliah, tengahari pergi makan (tapau or makan di dewan or beli). Lepas itu pergi kuliah balik, ngantuk-ngantuk, tidur sat di kelas. Habis kelas, tidur sekejap (penat otak kan,kesian kat otak.So tidurlah wahai sayang:kata si 'bawang merah'). Lepas tu, petang, main bola@riadah@dengan kawan-kawan dan 'kawan-kawan' sampai lah maghrib. lepas tu, cek FB,FS,YM MYSPACE,TWITTER....lepas tu, study@assignment lepas tu..penatlah nak TIDUR.LEPAS tu...lepas tu..lepas tu..jadilah satu 'kitaran hujan'. Lepas tu, bercita-cita, lepas grad nak KERJA besar, GAJI besar, RUMAH besar..dan apa-apa lagi yang boleh dibesarkan.

1 comment:

buy isopil 20 mg online said...

isotretinoin 20 mg is used to treat a severe form of acne. it reduces sebum production cells in the skin's surface by decreasing the activity and size of sebaceous glands. Thereby unblocks pores and kills acne-causing bacteria.