Saturday, June 12, 2010

KECANTIKAN SEBENAR SEORANG WANITA :)

Assalamualaikum W.B.T sahabat-sahabat seakidah semua...

Seperti kata sahabat baik saya, Salam 1 akidah...lagi menarik bukan :p
Dibawah ini, saya ingin berkongsi antara-antara kesilapan yang kadang-kala kita tidak perasan, atau tidak tahu, atau tidak mengerti atau buat tak tahu? Wallahua'lam...
Tidak mengapa, sama-sama kita berubah, masih ada masa untuk kita sama-sama bertaubat. Tapi, jangan SENGAJA MENANGUHKANNYA YA!
Peringatan buat diri yang menulis juga, JOM sama-sama kita usaha mencari keredhaanNYA. InsyaALLAH kita boleh!

~INDAH HIDUP BERSAMA ILLAHI ^^,~












Ini contoh fesyen ISLAM pada muslimatnya. Cantik kan? Ada macam-macam fesyen lagi, aslkan masih menepati syariah kan?^^,Tudung tidak labuh pun xpe, asalkan kita cuba ikut dan pakaian kita pun menepati syariah :) kan cantik?ALLAH PUN SAYANG...


Ada proposal perlu disiapkan, tetapi ingin sama mengingatkan sahabat-sahabat tentang pemakaian masa kini. Hemm, apa yang saya lihat, satu pembaharuan yang bagus bila tudung yang 'simple' tu, anda tahu kan, yang senang pakai tu, (sebenarnya saya tidak tahu nama.Maaflah, kurang ilmu), bagus, bagus sangat. Ia memudahkan wanita memakai tudung tanpa perlu bersusah payah dengan pin-pin nya. Bagi saya, baguslah. Tapi ada side effectnya/pro and consnya...apa dia?

Sedih? Sedih juga, mustahil tiada perasaan melihat ada tudung-tudung itu yang kurang manis dilihat. Ada yang pendek betul, atau yang masih nampak bentuk badan (dihadapanlah), atau yang sangat menarik coraknya, atau ada yang jarang? Ada yang tidak memakai anak tudung, just terus sarung atau yang terus lilit-lilit je, tanpa dia sedar, rambut panjang yang diikat, masih dapat dilihat!

Aduhai....Perasan tak? Ntahla, saya suka melihat orang disekeliling, manalah tahu terjumpa kawan/kenalan. Tapi tak elok juga mata meliar di jalanan bukan? Menghitamkan hati...hu~

Kenapa ya? Saya rasa, tanggungjawab bersama nak ingatkan, aurat bukan sekadar ditudung, tapi seluruh tubuh, kecuali MUKA dan TAPAK TANGAN...Indah bukan ISLAM, BERSYUKUR...saya dan kita dilahirkan MUSLIM, seorang muslimat, dimana agamaNYA menjadikan satu kod fesyen yang INDAH untuk golongan muslimat supaya dikenali..."ya..inilah golongan muslimat berbanding non-muslim". Hebatkan ISLAM, ada kod fesyennya tersendiri dan maju dan sesuai dengan peredaran masa...baik musliminnya atau muslimatnya...syukur sekali lagi, Alhamdulillah....

Seronok...kenapa? Ya saya dan kita...

Tanpa perlu ketat-ketat...
Tanpa perlu nampak tubuh badan...
Tanpa perlu warna yang garang-garang untuk menarik perhatian orang ramai...
Tanp perlu brand yang mahal-mahal, asalkan tutup aurat dan manis :)
Tanpa perlu apa lagi? Fikirlah sendiri :)

Dimana, hanya golongan tertentu sahaja dapat diperlihatkan aurat wanita muslimah. Hebat bukan? Maruah wanita ISLAM dimuliakan...sebarkanlah keindahan ISLAM pada sahabat-sahabat anda dengan berpakaian wanita muslimah. Itu pun sudah dakwah...ha, anda pun dah boleh berdakwah. Yakin pada diri :)
Jom!!!

Saya risau ada yang memahami, pakai tudung, dah ok, tutup aurat dah, tapi baju? Alahai....saya yang muslimat rasa malu juga.Hu...~ Saya sering nak ingatkan sahabat-sahabat sama ada junior atau sesiapa sahaja, tidak kesahlah anda tidak bertudung labuh, janganlah fikir begitu ye..anda dah pakai tudung yang tidak labuh tapi dah menutupi dada,ha... itu pun sudah cantik dan menepati syariat. Perlahan-lahanlah, jangan nak terus labuh, mula sikit-sikit lama-lama jadi labuh. Baju pun, usahakanmelonggarkannya. InsyaALLAH, pasti dimudahkan niat kita untuk mentaatiNYA. Banyak pilihan...tepuk DADA tanya IMAN sebelum terlambat...

Seronok bukan akhawat semua....

~LIVE'S GREAT WITH ISLAM ONLY ^^,~



No comments: