Tuesday, April 06, 2010

KESIBUKAN MENJADI MAHASISWA ^^ Alhamdulillah…

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Assalamualaikum W.B.T

KESIBUKAN MENJADI MAHASISWA ^^ Alhamdulillah…

Alhamdulilah, saya tidak tahu mengapa, dalam kesibukan untuk menyiapkan assignment report Immunology dan practical Clinical Chemistry (2 subject yang saya ambil, memang mencabar bersama-sama dengan report yang kena hantar every week J) yang ‘tertunggak’ dan Oral Bahasa Arab 1 (saya ambil kelas elektif luar sem ini, di Fakulti Bahasa dan Linguistik.), yang mungkin khamis ini, saya masih ingin dan sibuk meng’update’ blog yang tidak seberapa dan hebat macam orang lain. Apabila ada sesuatu yang menarik dan bermakna, saya ingin kongsikan dengan semua. Itulah juga antara sebab menulis hari ini ^^,. Tentang kos elektif luar ini, saya amat suka jika tidak berkaitan langsung dengan subject2 perubatan dll. Saya rasa, Alhamdulillah ALLAH bagi peluang melalui system di UM ini, kita oleh pilih-pilih sesuka-hati nak kemana. Jadi, saya tanpa ragu-ragu, nak Bahasa Arab^^. Nanti, akan menyusul EXAM FINAL, beginilah akhir-akhir sem, student UM and U lain,sibuk ke library termasuk saya ^^


Jangan niat BELAJAR semata-mata untuk dapat A dan mengambil yang senang sahaja (dalam kes EL, lagi bagus, ambil lah yang jauh2 dan xberkaitan langsung dengan subject sekarang. Ilmu tu, Ilmu..rugi xcari. Adik-adik junior saya, ingat ya, jangan macam itu. Kena ingat, BE A MUSLIM IS A GREAT! ISLAM itu hebat, tidak mengabaikan dunia tetapi tidak mementingkannya juga. Dunia penting juga ya dalam persinggahan mengutip bekalan ke kampung abadi…Moga pandangan kita ‘tembus’ ke akhirat sana. Jangan di dunia sahaja. Ingat, itu ilmu dan moga kita sama berdoa moga dapat bemanfaat untuk ISLAM nanti. Amin. InsyaALLAH ya…

No comments: